top of page

Klachtenprocedure

Bij Refinement Clinic streven we naar het bieden van hoogwaardige zorg. Als huidtherapeuten zetten we ons in voor doeltreffende, doelmatige en patiëntgerichte zorg.

​

Als paramedici zijn we verplicht om een regeling te hebben voor de opvang en behandeling van klachten en geschillen, zoals vastgelegd in de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg). We zijn aangesloten bij de NVH (Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten), wat automatische aansluiting bij de klachten- en geschillencommissie van Stichting Kwaliteitsregister Paramedici (KP) betekent. Persoonlijk zijn we geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici, wat inhoudt dat we voldoen aan de bij- en nascholingsverplichtingen die nodig zijn voor registratie in dit register.

​

Stap 1: Bespreekbaar maken bij ons als behandelend huidtherapeuten

De eerste stap is om het probleem aan te kaarten bij ons als behandelend huidtherapeuten. Maak hiervoor een aparte afspraak, zodat er voldoende tijd is om de klacht te bespreken en mogelijk tot een oplossing te komen. Als u van mening bent dat we uw klacht niet naar behoren hebben opgelost of als u de voorkeur geeft aan een bemiddelingsgesprek, kunt u contact opnemen met het secretariaat van onze beroepsvereniging, de NVH.

​

Stap 2: Klachtenprocedure via de klachten- en geschillenregeling Paramedici

Als de vorige stap niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u gebruikmaken van de klachtenprocedure. Op de website van het Klachtenloket Paramedici vindt u een formulier en verdere uitleg om uw klacht in te dienen.

bottom of page